LEVERANS- OCH BETALNINGSVILLKOR FÖR ONLINEBUTIKEN

Virtasalmen Viljatuote Oy FO-nummer 2887618-6
Giltigt från 5.10.2021.

På denna sida finns de villkor enligt vilka vi kommer att förse dig med glutenfria produkter som finns i vår onlinebutik på https://www.virtasalmenviljatuote.fi.

Vänligen läs igenom dessa villkor noggrant varje gång innan du beställer produkter från vår butik.
Genom att beställa produkter godkänner du dessa villkor och förbinder dig att följa dem. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor.

Allmän information

Virtasalmen Viljatuote Oy tillverkar och säljer glutenfria kvarnprodukter.

Vi säljer våra produkter i butik, online, via återförsäljare och till företagskunder via direktleverans. Dessa leveransvillkor gäller endast beställningar som gjorts i nätbutiken. Virtasalmi Cereal Products onlinebutik finns på https://www.virtasalmenviljatuote.fi. Vi säljer våra produkter via webbutiken endast till myndiga privatpersoner och företag i Finland.

Vår onlinebutik ligger på en SSL-säkrad webbplats.

Priser och produkter

Priserna och leveranskostnaderna för produkterna anges exklusive moms. Moms debiteras enligt gällande skattesats (den aktuella momssatsen för livsmedelsprodukter är 14% från och med 1.10.2017). Momsfördelningen för produkter och leveranskostnader är tillgänglig i kundvagnen och orderbekräftelsen.

Priserna i onlinebutiken gäller tills vidare. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader. Dessa leveransvillkor och priser gäller endast i Finland. Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning vid uppenbara prisfel (t.ex. pris 0,00€)

Virtasalmis spannmålsprodukter är glutenfria malda produkter. Vi tillverkar, förpackar eller säljer inte produkter som innehåller gluten. Alla våra råvaror är naturligt glutenfria, GMO-fria, konserveringsfria, tillsatsfria och vi använder inte vetestärkelse. Produkterna ska förvaras skyddat från ljus på en torr och sval plats.

För att beställa

Virtasalmis spannmålsprodukter och leveranssätt beställs från nätbutiken via Internet.
Kunden behöver inte registrera sig i nätbutiken för att beställa produkter. Genom att registrera dig kan du följa din beställningshistorik och lagra dina fakturerings- och leveransadresser i webbutiken.

Det finns ett minsta beställningsvärde i vår onlinebutik. Värdet på de produkter som ingår i beställningen måste vara minst 18 euro. Tyvärr kan vi inte leverera produkter för mindre än 18 euro på grund av lagrings- och transportkostnader.

Beställning från onlinebutiken:
1) Lägg till de produkter du vill ha i din varukorg genom att trycka på knappen "Lägg till i varukorgen" bredvid produkterna. I varukorgen kan du fortfarande ändra produkternas orderkvantiteter och ta bort produkter.
2) Välj den leveransmetod du vill använda. (För mer information om leveransmetoder, se "Leveransmetod")
3) När du har valt kundvagn och leveransmetod trycker du på knappen "Checkout".
4) Ange dina fakturerings- och leveransuppgifter (obligatorisk information är markerad med *). Om du är registrerad i vår onlinebutik kommer programmet automatiskt att tillhandahålla denna information.
5) Läs våra allmänna villkor senast nu och kryssa i rutan "Jag har läst och accepterar våra allmänna villkor"
6) Klicka på "Fortsätt till betalning" och du kommer att kunna välja den betalningsmetod du vill använda (Läs mer om betalningsmetoder under "Betalningsmetod")
7) När du har betalat för din beställning kommer du att få en orderbekräftelse via e-post.

Bekräftelse av beställning

När du har betalat din beställning får du en beställningsbekräftelse per e-post, som innehåller:
- De beställda produkterna och deras skattepliktiga priser
- Det valda leveranssättet och den tillhörande leveranstiden
- Beställningens totalpris, skattefritt och skattepliktigt
- Dina kontaktuppgifter
- Kontaktuppgifter för Virtasalmis spannmålsprodukter

Du kan skriva ut orderbekräftelsen på papper eller arkivera den elektroniskt. Du får också ett kvitto på ditt köp.

När beställningen har accepterats skickas ett meddelande till webbshopens administratör och beställningen behandlas.
Vi strävar efter att behandla beställningar inom 1-3 arbetsdagar efter mottagandet, men vi förbehåller oss rätten att göra undantag.

OBS! Om du vill avbryta en beställning, vänligen meddela oss omedelbart efter beställningen genom att skicka ett e-postmeddelande till info@virtasalmenviljatuote.fi. Vi behandlar vanligtvis beställningar mycket snabbt, så att vi undviker onödiga frakt- och hanteringskostnader.

Avbrytande av teckning

Du kan avbryta prenumerationen innan betalningen är slutförd. I onlinebutiken kan du gå tillbaka genom att klicka på knappen "Gå tillbaka" i din webbläsare. I betalningsskedet kan du avbryta beställningen genom att trycka på knappen "Avbryt" eller genom att gå tillbaka. Vår onlinebutik erbjuder möjligheten att betala det avbrutna köpet även efter detta och administratören kommer att informeras om det avbrutna köpet. Kom ihåg att rensa webbläsarens historik när du använder en offentlig dator.

Vid problem, vänligen kontakta vår kundservice på info@virtasalmenviljatuote.fi eller tel. 0208 348 000 (vardagar 9-15).

Tid för orderhantering

Vi strävar alltid efter att leverera så snabbt som möjligt.
Vi behandlar och skickar din beställning inom 1-3 arbetsdagar, förutsatt att alla produkter i din beställning finns i lager. Vi kontaktar kunden så snart som möjligt via e-post eller telefon om vi upptäcker att leveranstiden är längre än normalt eller om produkten undantagsvis inte finns tillgänglig. Vi förbehåller oss rätten att inte acceptera en beställning.

Under kampanjperioder kan handläggningstiden fördröjas på grund av stora ordervolymer. Vi behandlar beställningar enligt först till kvarn-principen och strävar efter att leverera din beställning så snabbt som möjligt.

Vi ansvarar inte för förseningar som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll eller påverkan eller som annars allmänt anses vara force majeure.


Leveransmetod

Det totala antalet produkter och det valda leveranssättet påverkar orderns leveranskostnader. E-handelskorgen uppdaterar automatiskt fraktkostnaden om leveransmetoden ändras eller om produkter tas bort/läggs till i beställningen. I leveranskostnaderna ingår förpackningsmaterial och hantering av försändelsen. Vi skickar endast till Finland via vår finskspråkiga webbutik. Postin När paketet har levererats till Postnord ansvarar vi inte för eventuella störningar eller förseningar i leveransen.

Observera! I onlinebutiken väljs den exakta leveransplatsen först efter knappen "Checkout". Du kan fortfarande ändra leveransmetod vid denna tidpunkt.

Försändelserna packas i lådor som innehåller produkterna, skyddspapper och en fraktsedel/kvitto. Kartongen tejpas med en tejpbit med spannmålsproduktens logotyp. Lådan förses med en paketetikett.

Lådorna finns i fyra olika storlekar. Vi packar beställningen i en låda enligt produkterna.
1) 580 x 340 x 370 mm
2) 390 x 275 x 335 mm
3) 370 x 280 x 190 mm
4) 215 x 150 x 200 mm

MATKAHUOLTO - från 2.9.2022

Matkahuolto förvara dina försändelser i 7 dagar. Efter denna period kommer outhämtade paket att returneras till Virtasalmi Cereal Products på avsändarens bekostnad. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden för fraktkostnaderna för det outhämtade paketet.

Den maximala vikten för ett enskilt Nearby-paket är 30 kg. Den totala vikten för produkterna kan vara upp till 28 kg i ett paket, eftersom förpackningsmaterial måste tas med i beräkningen. Beställningar över 28 kg skickas förpackade i flera lådor.

Hemleverans - maximal vikt för ett paket är 35 kg. Den totala vikten för produkterna får inte överstiga 33 kg i ett paket, eftersom förpackningsmaterial måste tas med i beräkningen. Beställningar över 33 kg kommer att skickas packade i flera lådor.

I närheten - Hämta från närmaste Matkahuolto-serviceställe eller paketautomat.
Markahuolto har ett omfattande nätverk av serviceställen (över 2000) som täcker hela Finland. Serviceställen och paketautomater finns i butiker såsom K-butiker, S-butiker, R-kiosker, Tokmanne, Lidle och Matkahuoltos egna serviceställen. Genom att ange dina leveransadressuppgifter erbjuder vår onlinebutik dig ett urval av de 5 närmaste platserna, från vilka du kan välja det upphämtningsställe du vill ha.

Observera att Matkahuoltos paketautomater inte kan leverera flera paketförsändelser. Vi förbehåller oss rätten att ändra avhämtningsstället för multipaketförsändelser från ett Matkahuolto-kontor till en paketautomat.

Nära - paketet levereras till det valda utlämningsstället inom 1-3 arbetsdagar efter avsändandet.
Paketen skickas från Virtasalmi Cereal Products samma dag eller senast inom 3 vardagar. Du får ett meddelande om att paketet har anlänt per sms eller e-post, varefter paketet kan hämtas på den plats som anges i ankomstmeddelandet. Om paketet ska hämtas i en paketautomat får du en PIN-kod till skåpet tillsammans med ankomstavin.matkahuolto På Matkahuoltos webbplats .fi kan du följa hur paketet framskrider med hjälp av leveranskoden.
Du får avsändningskoden per e-post när beställningen har kvitterats och skickats. För att hämta ut paketet behöver du avsändningskoden och ett identitetsbevis. Du behöver ingen fullmakt om du hämtar ut försändelsen för någon annans räkning.

Matkahuolto
Matkahuolto Hemleverans - hemleverans. hemleveransservice kommer att leverera ditt paket till din önskade leveransadress. Matkahuolto Före leveransen skickar vi ett förhandsmeddelande för att komma överens om leveransdatum och tidsfönster. Förhandsmeddelandet skickas via SMS eller e-post. Paketet kommer att levereras mot kvitto. Om paketet inte levereras till kunden kommer det att returneras till avsändaren efter 14 dagar.

- POSTNORD -

Postnord håller dina försändelser i 7 dagar
. Efter denna period kommer outhämtade paket att returneras till Virtasalmi Cereal Products på avsändarens bekostnad. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden för fraktkostnaderna för det outhämtade paketet.

Den maximala vikten för ett enskilt Collect-paket är 30 kg. Den totala vikten för produkterna kan vara upp till 28 kg i ett paket, eftersom förpackningsmaterial måste tas med i beräkningen. Beställningar över 28 kg skickas förpackade i flera lådor.

Den maximala vikten för ett Home-paket är 35 kg. Den totala vikten för produkterna kan vara upp till 33 kg i ett paket, eftersom förpackningsmaterialet måste tas med i beräkningen. Beställningar över 33 kg skickas förpackade i flera lådor.

MyPack Collect - Hämtning i närmaste Postnord-ombud eller paketautomat.
Postnord har ett omfattande nätverk av serviceställen (över 1600) som täcker hela Finland. Servicepunkter och paketautomater finns i butiker, R-kiosker, Tokmanne och Matkahuolto. När du anger dina leveransadressuppgifter erbjuder vår webbutik dig ett urval av de 5 närmaste försäljningsställena, från vilka du kan välja önskat uthämtningsställe.
MyPack Collect - ditt paket levereras till ditt valda uthämtningsställe inom 2-6 arbetsdagar efter avsändandet. Paket skickas från Virtasalmi Cereal Products samma dag eller senast inom 2 arbetsdagar.
Du får ett meddelande om att paketet har anlänt via sms eller e-post, varefter paketet kan hämtas på den plats som anges i ankomstmeddelandet. Om paketet hämtas ut i en paketautomat får du en PIN-kod till skåpet tillsammans med ankomstaviseringen. Du kan följa paketets väg med hjälp av leveranskoden Postnord på webbplatsen https://www.postnord.fi/customer-service/customer-assistance/shipping-tracking. Du får leveranskoden per e-post när beställningen har kvitterats och skickats.
Du kan hämta ut paketet mot legitimation eller ge en annan person fullmakt att hämta ut paketet. I så fall ber vi dig fylla i fullmaktsformuläret.

MyPack Home - Postnord hemleverans.
Postnord hemleveransservice levererar ditt paket till din önskade leveransadress. Före leveransen skickar Postnord ett förhandsmeddelande för att komma överens om leveransdatum och tidsfönster. Förhandsmeddelandet skickas via SMS eller e-post. Paketet kommer att levereras mot kvitto. Om paketet ska lämnas ut till någon annan måste det finnas en fullmakt. Om paketet inte kan levereras till kunden returneras det till avsändaren efter 14 dagar.

POSTI - -

Posti lagra försändelser i endast 7 dagar. Efter denna period kommer outhämtade paket att returneras till Virtasalmi Cereal Products på avsändarens bekostnad. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden för fraktkostnaderna för det outhämtade paketet.

Den maximala vikten för ett enskilt paket är 25 kg. Den totala vikten för produkterna kan vara upp till 23 kg i ett paket, eftersom förpackningsmaterial måste tas med i beräkningen. Beställningar över 23 kg skickas packade i flera lådor.

Postin
Postin Avhämtning från närmaste ställe. Nätverket av serviceställen är Finlands mest omfattande nätverk av pakettjänster. Serviceställena finns i anslutning till flera butiker samt i egna filialer.
Genom att ange din leveransadress erbjuder vår webbutik dig ett urval av de 5 närmaste försäljningsställena, från vilka du kan välja önskat uthämtningsställe. Ditt paket levereras till det valda uthämtningsstället inom 1-3 arbetsdagar efter avsändandet.
Virtasalmi Cereal Products skickar paket samma dag eller senast inom 2 vardagar. Du får ett meddelande om att paketet har anlänt per sms eller brev, varefter paketet kan hämtas på den plats som anges i ankomstmeddelandet. Postin posti Du kan följa paketets väg med hjälp av leveranskoden på webbplatsen www. .fi.
Du får leveranskoden per e-post när beställningen har kvitterats och skickats. Du kan hämta ut paketet mot legitimation eller ge en annan person fullmakt att hämta ut paketet. I så fall ska du fylla i fullmaktsblanketten.

Postin
Postin Hämtning i. Automater är självbetjäningsställen där paketet hämtas ut mot en leveranskod. Varuautomater finns vanligtvis i köpcentrum och stora butiker.
Genom att ange dina leveransadressuppgifter kommer vår onlinebutik att ge dig information om de närmaste 5 automaterna, från vilka du kan välja den du föredrar. Ditt paket kommer att levereras till den valda automaten inom 1-3 arbetsdagar efter avsändandet.
Paketet skickas från Virtasalmi Cereal Products samma dag eller senast inom 2 arbetsdagar. OBS! Du får ett meddelande om paketet som ska hämtas per SMS, inklusive skåpkoden. Skåpkoden skickas inte via e-post, så ett telefonnummer är obligatoriskt i beställningsskedet. Postin posti På webbplatsen www. .fi kan du följa paketets väg med hjälp av spårningskoden. Du får leveranskoden per e-post när beställningen har bekräftats och skickats.

Postin
Postin hemleverans. hemleveransservice kommer att leverera ditt paket till din önskade leveransadress. Posti Före leveransen kontaktar vi dig för att komma överens om en leveranstid. Postin Om paketet inte kan levereras till destinationen transporteras det till närmaste plats och kunden får ett meddelande om ankomst i sin brevlåda. Postin Paketet kan hämtas ut, tillsammans med identitetsbevis, på det kontor som anges på ankomstavin. Beställningar över 25 kg levereras förpackade i flera lådor.


Betalningsmetod

Produkter och deras leveranskostnader inklusive skatt betalas vid beställningstillfället.

Betalningstjänsten tillhandahålls av Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj syns som betalningsmottagare på kontoutdraget eller kortfakturan och förmedlar betalningen till försäljaren. Paytrail Oyj är ett licensierat betalningsinstitut. Vid reklamationer, vänligen kontakta i första hand leverantören av produkten.

Paytrail Oyj, FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

Betalning med bankknappar

Betalningstjänsten Paytrail förmedlar din betalning till Virtasalmi Spannmålsprodukter. Du kan använda alla finländska bankers betalknappar, dvs. du kan betala med betalknapparna i Nordea, Osuusbanken, Säästöpankki, POP-pankki, Danske Bank, Handelsbanken, S-banken, Ålandsbanken och LähiTapiola Bank. Paytrail Oyj anges som betalningsmottagare på kontoutdraget.

Betalning med kreditkort

Du kan betala online med Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard och Debit MasterCard. Kortbetalningar sker säkert via Nets SSL-säkrade betalningsformulär. Varken webbutiken eller Paytra har tillgång till kortuppgifterna och inga betalkortsuppgifter lagras i våra system. Nätbutiken använder de internationella autentiseringstjänsterna Verified by Visa och MasterCard SecureCode.

Virtasalmen Viljatuottes nätbutik använder Paytrailmaksus betalningsförmedlingstjänst för kortbetalningar. Nätbutiken fungerar som marknadsförare av produkter och tjänster samt som leverantör av produkter till kunden. Nätbutiken sköter de juridiska förpliktelser som hänför sig till transaktionen och andra förpliktelser som den själv fastställer. Paytrail visas som mottagare av betalningen på kortfakturan och vidarebefordrar den kortbetalning som kunden gjort direkt till Virtasalmen Viljatprodukt.

Betalning med mobila betalningsmetoder

Mobila betalningsmetoder Pivo, MobilePay och Masterpass är in-app-tjänster som gör att du kan betala för onlineköp genom kreditöverföring från ditt konto eller genom kortbetalning från ditt kort genom att acceptera en betalning i den appen. Pivo stöder också Transfer-betalningar, så att du kan ta emot en betalning i någon av de applikationer som stöder Transfer.

Pivo
Användarvillkoren finns på Pivos webbplats: pivo.fi/kayttoehdot/pivon-kayttoehdot
MobilePay
Betalningsvillkoren finns på MobilePays webbplats: mobilepay .fi/fi-fi/Pages/faq.aspx
Masterpass
Betalningsvillkoren finns på Masterpass webbplats: masterpass .com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf

Betalning med faktura

Du kan betala inköp på över 50 euro med en OP-faktura. Du har 30 dagar på dig att betala din räkning och du kan välja om du vill betala den i sin helhet eller dela upp den. Du kan välja OP-faktura om du är över 20 år. I kassan kommer du till OP-tjänsten och sedan kommer systemet att omdirigera dig. Tjänsten tillhandahålls av OP Företagsbanken Abp och du kan läsa villkoren här: Villkor för OP-faktura

Rätt till återlämnande

Kunden har 14 dagars returrätt vid distansförsäljning enligt den finska konsumentskyddslagen. Returrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackning. Eftersom detta är en livsmedelsprodukt kan vi inte ta emot öppnade förpackningar. Returperioden börjar vid mottagandet av varorna. Kunden ansvarar för returkostnaderna.

Kontakta oss via telefon eller e-post innan du returnerar ditt paket så att vi kan komma överens om hur vi ska skicka det till dig.

Vänligen inkludera följande information i din retur:
- Ditt namn, adress, telefonnummer
- En kopia av följesedeln/kvittot
- Ett informellt meddelande om uppsägning av avtalet

Returadress:
Virtasalmen Viljatuote Oy
Suholanrannantie 231,
77330 VIRTASALMI

Vi accepterar inte returer mer än 14 dagar efter mottagandet av varorna. När en retur har accepterats kommer pengarna att återbetalas till den betalningsmetod du använde efter att returen har mottagits och behandlats.

Reklam


Försändelsen trasig Kontrollera försändelsen så snart du mottagit den.Postin Om du upptäcker yttre tecken på att försändelsen är trasig, meddela detta till kundtjänst på utlämningsstället (eller Postnords kontor/mottagningsställe) och till oss på tel. 0208 348 000 eller info@virtasalmenviljatuote.fi. Kundtjänstmedarbetaren kommer att anmäla skadan och paketet ska inte lösas ut. Om du ändå löser ut paketet ber vi dig att kontrollera produkternas skick igen när du öppnar paketet. Om det vid denna tidpunkt verkar som om produkterna har gått sönder under transporten, vänligen meddela oss detta. Vi skulle uppskatta en bild med rapporten om du kan skicka en.

Defekt produkt
Om vi har levererat en felaktig eller defekt produkt ska du omgående anmäla detta till info@virtasalmenviljatuote.fi eller på telefon 0208 348 000 (vardagar 9-15). Du måste anmäla en felleverans eller defekt produkt inom 14 dagar från det att du mottagit produkten.

Kontakt

Virtasalmen Viljatuote Oy
Suholanrannantie 231
77330 Virtasalmi
tel. +358 208 348000
e-mail: info@virtasalmenviljatuote.fi
FO-nummer 2887618-6

Vi har öppet vardagar 9-15

Att ringa vårt servicenummer (+358 208 348 000) kostar:
Från en fast telefon 0,084 €/telefon + 0,069 €/min
Från en mobil 0,084 €/telefon + 0,167 €/min