BESTÄLLNINGS- OCH BETALNINGSVILLKOR FÖR E-HANDEL

Viljatuote
Virtasalmen Oy FO-nummer 2887618-6 Gäller från 5.10.2021.

På denna sida beskrivs villkoren för att vi ska kunna leverera glutenfria produkter som finns i vår onlinebutik på https://www.virtasalmenviljatuote.fi.


Läs dessa villkor noggrant varje gång innan du beställer produkter från vår butik. Genom att beställa produkter godkänner du dessa villkor och förbinder dig att följa dem. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor.





Kundtjänsthjälper dig med alla dina frågor om leveranser, frakt och betalningsmetoder. +358 208 348 000 Måndag till fredag kl. 9-15 (lokal tid, service på finska) info@virtasalmenviljatuote.fi

Allmän information

Viljatuote Virtasalmen Oy tillverkar och säljer glutenfria kvarnprodukter.

Vi säljer våra produkter i butik, online, via återförsäljare och till företagskunder via direktleverans. Dessa leveransvillkor gäller endast för beställningar som görs i vår webbutik. Virtasalmi Cereal Products webbutik finns på adressen https://www.virtasalmenviljatuote.fi. Vi säljer våra produkter via webbutiken till vuxna privatpersoner och företag i Finland och Sverige.

Vår webbshop finns på en SSL-säkrad webbplats.

Priser & Produkter

Priserna och leveranskostnaderna för produkterna anges exklusive moms. Moms debiteras enligt gällande skattesats (från och med 1.10.2017 är den gällande momssatsen för livsmedelsprodukter 14%). Momsfördelningen för produkter och leveranskostnader visas i kundvagnen och orderbekräftelsen.

Priserna i webbutiken gäller tills vidare. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader. Dessa leverans- och prisvillkor gäller endast i Finland. Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning vid tydliga prisfel (t.ex. pris 0,00 €)

Virtasalmis spannmålsprodukter är glutenfria malda produkter. Vi varken tillverkar, förpackar eller säljer produkter som innehåller gluten. Alla våra råvaror är naturligt glutenfria, gmo-fria, fria från konserveringsmedel och tillsatser och vi använder inte vetestärkelse. Produkterna ska förvaras skyddade från ljus, på en torr och sval plats.

Att beställa


Virtasalmis spannmålsprodukter och leveranssätt beställs från nätbutiken via Internet. Kunden behöver inte registrera sig i nätbutiken för att beställa produkter. Genom att registrera dig kan du följa din beställningshistorik och lagra dina fakturerings- och leveransadresser i webbutiken.

Det finns ett lägsta ordervärde i vår webbutik. Det totala värdet av de produkter som ingår i beställningen måste vara minst 22 EUR eller 250 SEK. Tyvärr kan vi inte leverera produkter under 22 € eller 250 SEK på grund av lager- och transportkostnader.

Beställning från onlinebutiken:
1) Lägg till de produkter du vill ha i din kundvagn genom att trycka på knappen "Lägg i kundvagn" bredvid produkterna. I kundvagnen kan du fortfarande ändra orderkvantiteterna för produkterna och ta bort produkter.
2) Välj den leveransmetod du vill använda. (Mer information om leveransmetoder finns i "Leveransmetod")
3) När du har valt kundvagn och leveransmetod trycker du på knappen "Checkout".
4) Ange dina fakturerings- och leveransuppgifter (obligatorisk information är markerad med *). Om du är registrerad i vår onlinebutik kommer programmet automatiskt att tillhandahålla denna information.
5) Läs våra allmänna villkor senast nu och kryssa i rutan "Jag har läst och accepterar våra allmänna villkor"
6) Klicka på "Fortsätt till betalning" så får du möjlighet att välja vilken betalningsmetod du vill använda (Läs mer om betalningsmetoder under "Betalningsmetod")
7) När du har betalat för din beställning får du en orderbekräftelse via e-post.

Orderbekräftelse






Efter att du har betalat din beställning får du en orderbekräftelse per e-post som innehåller: - De beställda produkterna och deras skattepliktiga priser - Det valda leveranssättet och den tillhörande leveranstiden - Beställningens totalpris, skattefritt och skattepliktigt - Dina kontaktuppgifter - Kontaktuppgifter för Virtasalmis spannmålsprodukter

Du kan skriva ut orderbekräftelsen på papper eller arkivera den elektroniskt. Du kommer också att få ett kvitto på ditt köp.


När beställningen har accepterats skickas ett meddelande till webbshopens administratör och beställningen behandlas. Vi strävar efter att behandla beställningar inom 1-3 arbetsdagar efter mottagandet, men vi förbehåller oss rätten att göra undantag.

OBS! Om du vill avbeställa en order, vänligen meddela oss omedelbart efter att du har lagt ordern genom att skicka ett e-postmeddelande till info@virtasalmenviljatuote.fi. Vi behandlar vanligtvis beställningar mycket snabbt, så att vi undviker onödiga frakt- och hanteringskostnader.

Avstängning av teckning

Du kan avbryta prenumerationen innan betalningen är genomförd. I webbutiken kan du gå tillbaka genom att klicka på knappen "Gå tillbaka" i din webbläsare. Vid betalningstillfället kan du avbryta beställningen genom att trycka på knappen "Avbryt" eller genom att gå tillbaka. Vår webbutik erbjuder möjligheten att betala det avbrutna köpet även efter detta och administratören kommer att informeras om det avbrutna köpet. Kom ihåg att rensa din webbläsarhistorik när du använder en offentlig maskin.

Vid problem, vänligen kontakta vår kundtjänst på info@virtasalmenviljatuote.fi eller tel. 0208 348 000 (vardagar 9-15).

Tid för orderhantering


Vi strävar alltid efter att leverera så snabbt som möjligt.Vi behandlar och skickar din beställning inom 1-3 arbetsdagar, förutsatt att alla produkter i din beställning finns i lager. Vi kontaktar kunden så snart som möjligt via e-post eller telefon om vi upptäcker att leveranstiden är längre än normalt eller om produkten undantagsvis inte finns tillgänglig. Vi förbehåller oss rätten att inte acceptera en beställning.

Under kampanjperioder kan orderhanteringen vara fördröjd på grund av stora ordervolymer. Vi behandlar beställningar enligt först till kvarn-principen och strävar efter att leverera din beställning så snabbt som möjligt.

Vi ansvarar inte för förseningar som orsakats av omständigheter utanför vår kontroll eller påverkan eller som annars allmänt anses utgöra force majeure.


Leveransmetod

Det totala antalet produkter och den valda leveransmetoden påverkar orderns leveranskostnader. Kundvagnen för e-handel uppdaterar automatiskt fraktkostnadsbeloppet om leveransmetoden ändras eller om produkter tas bort/läggs till i beställningen. I leveranskostnaderna ingår förpackningsmaterial och hantering av försändelsen. Vi skickar endast till Finland och Sverige via vår webbutik. Postin När paketet har levererats till Postnord ansvarar vi inte för eventuella störningar eller förseningar i leveransen.

Observera! I onlinebutiken väljs den exakta leveranspunkten först efter knappen "Checkout". Du kan fortfarande ändra leveransmetod vid denna tidpunkt.

Försändelserna är förpackade i lådor som innehåller produkterna, skyddspapper och fraktsedel/kvitto. Viljatuote Lådan tejpas med tejp som bär logotypen. Lådan märks med en kollietikett.

Lådorna finns i fyra olika storlekar.



Vi packar ordern i en låda enligt produkterna. 1) 580 x 340 x 370 mm 2) 390 x 275 x 335 mm 3) 370 x 280 x 190 mm 4) 215 x 150 x 200 mm

Postnord


Postnord behåller dina försändelser i 7 dagar.
Efter denna period kommer outhämtade paket att returneras till Virtasalmi Cereal Products på avsändarens bekostnad. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden för fraktkostnaderna för det outhämtade paketet.



Du kan spåra ditt paket med den paketkod som du har fått på Postnords webbplats: Finland Sverige För information om viktbegränsningar och priser, se vår sida Leveranssätt och priserFinland Sverige

Posti

Posti lagra försändelser i endast 7 dagar. Efter denna period kommer outhämtade paket att returneras till Virtasalmi Cereal Products på avsändarens bekostnad.

Postin Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden för fraktkostnaderna för det outhämtade paketet. Du kan spåra ditt paket med den paketkod som skickats till dig på iFinland Sverige.

För information om viktgränser och priser, vänligen besök vår sida Fraktsätt och priser Finland Sverige

-----------------------------------


Betalningsmetoder - Finland

Produkter och deras leveranskostnader inklusive skatt betalas vid beställningstillfället. Beroende på betalningsmetod kan de bli föremål för engångsavgifter, en delbetalningspåslag eller ränta. Alternativen och relaterad information presenteras i kassan online.

Leverantör av betaltjänster

Paytrail Oyj (2122839-7) är betaltjänstleverantör för kunder bosatta i Finland, i samarbete med finska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj syns som betalningsmottagare på kontoutdraget eller kortfakturan och förmedlar betalningen vidare till säljföretaget. Paytrail Oyj är ett licensierat betalningsinstitut. Vid eventuella klagomål, vänligen kontakta Virtasalmi Viljatuottes kundtjänst.





Paytrail Oyj, organisationsnummer: 2122839-7 Innova 2 Lutakonaukio 7 40100 Jyväskyläwww.paytrail.com 

Bankbetalningar

Du har tillgång till alla finländska bankers betalningsknappar, antingen via bankernas eBanking-gränssnitt eller via öppna bankgränssnitt. Du kan betala med betalningsknapparna i Aktia, Danske Bank, Handelsbanken, Nordea, Oma Säästöpank, Osuuspank, POP-pank, Säästöpank, S-pank och Ålandsbanken. På ditt kontoutdrag står Paytrail Abp som betalningsmottagare, vi vidarebefordrar din betalning till nätbutiken. Från webbutiken kommer du att omdirigeras direkt till din egen bank för att göra betalningen på ett säkert sätt.

Betalningar med kreditkort

Du kan betala på nätet med Visa, Visa Debit, Mastercard, Debit Mastercard och American Express.

Nätbutiken använder de internationella autentiseringstjänsterna Verified by Visa, Mastercard SecureCode och American Express SafeKey. Paytrail Abp står som betalningsmottagare på kortfakturan och förmedlar kundens betalkortsbetalning direkt till köpmannen. Kortbetalningen sker på ett säkert sätt via ett säkert betalningsformulär och inga betalkortsuppgifter lagras i e-handelssystemen.

Mobila betalningsmetoder

Betalsätt i mobilen MobilePay och Transfer är tjänster i appen med vilka du kan betala nätköp som en överföring från ditt konto eller som en kortbetalning från ditt kort genom att godkänna en betalning i appen.








MobilePay Villkoren finns på MobilePays webbplats.MobilePay-villkorTransferVillkor för överföringsbetalningar:OP:s allmänna villkor för eurobetalningar (.pdf)Nordeas villkor för överföringstjänsten (.pdf)

Faktura- och avbetalningstjänster

Faktura- och delbetalningstjänster via Paytrail erbjuds av OP och Walley. Walley erbjuder också en faktura- och delbetalningsmöjlighet för företagskunder. Läs gärna de mer detaljerade villkoren för respektive finansbolag, som du ser när du godkänner din betalning. När du godkänner en betalning godkänner du också finansbolagets villkor.










Walley Walleysallmänna villkor för fakturor, kontokrediter och delbetalningar (.pdf) Standardiseradeuropeisk konsumentkreditinformation (.pdf) Läs mer:https://www.walley.fi/yritykset/merchant-community/walley-osta-nyt-maksa-myohemminOP LaskuOP Villkor för fakturakreditavtal (.pdf) OP Fakturansproduktbeskrivning för konsumenter (.pdf) OP Fakturansproduktbeskrivning för näringsidkare (.pdf) Läs mer:op.fi





OP TililuottoOP Tililuottos allmänna villkor (.pdf)OP Tililuottos produktbeskrivning (.pdf) Läs mer:op.fi

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Betalningsmetoder - Sverige


Klarna
Som svensk kund hos Virtasalmen Viljatuotte kan du välja Klarna som betalningsmetod.

Säker. Lätt. Flexibel.

Välj Klarna som betalningsmetod i kassan så kan du betala för ditt köp senare, på ett sätt som passar dig. Du får alltid varan innan du behöver betala för den. Du kan välja om du vill betala för dina produkter i en klumpsumma eller dela upp betalningen i mindre delbetalningar. Klarna erbjuder ett enkelt, snabbt och säkert sätt att betala för dina inköp. Som kund får du alltid det köparskydd som Klarna erbjuder konsumenter.

Hur Klarna fungerar
  • Välj de produkter du vill köpa och välj sedan Klarna som betalningsmetod i kassan.
  • Kreditbeslutet fattas omedelbart baserat på den information som du anger i kassan.
  • Klarna kommer att skicka en faktura till dig i Klarna-appen eller via e-post.
  • Du kan nu enkelt välja Klarna som din betalningsmetod med ett enda klick.
Köp nu. Betala senare.

Gör din beställning idag och betala för produkten först när du har tagit emot den och fattat ditt slutliga köpbeslut. Klarna ger dig 30 dagars kostnadsfrihet. Betalningstiden börjar löpa från det att du skickar din beställning. Fakturan skickas med din beställning och visas även i Klarna-appen. Om du av någon anledning vill returnera produkten behöver du inte vänta på att pengarna ska återföras till ditt konto. Läs gärna Klarnas allmänna villkor för kreditavtal och de standardiserade europeiska konsumentkreditvillkoren.

Delade betalningar

Med Klarna kan du dela upp dina betalningar på upp till 36 månader. Du kan också samla alla dina inköp från olika butiker på en faktura och välja hur många månadsbetalningar du vill göra. Klarnas delbetalning kräver ingen krånglig registrering eller separat kreditansökan. Vi fattar kreditbeslutet direkt baserat på den information du anger i kassan. Om du får möjlighet att delbetala kan du välja den delbetalningsplan som passar dig bäst, och villkoren och kostnaderna presenteras för dig direkt i kassan. I Klarna-appen ser du alltid ditt nästa förfallodatum och får påminnelser. Läs mer om Klarnas flexibla batchbetalning.

Klarna app

MedKlarna kan du enkelt hantera dina betalningar. Samtidigt får du en samlad överblick över förfallodagar och fakturor som ska betalas. Du kan betala för dina inköp på det sätt du vill, antingen direkt eller senare. I appen får du påminnelser om kommande förfallodagar - vår kundtjänst finns tillgänglig 24/7 via chatt i appen.

Säker betalningsmetod

Klarna använder avancerade säkerhetsmetoder för att skydda din personliga information. Vänligen läs Klarnas användarvillkor.

Meddelande om integritet

Viljatuote Som partner till Klarna kommer Virtasalmi Oy att behöva lämna ut vissa av dina kunduppgifter till Klarna. Detta gäller för kunder som väljer Klarna som betalningsmetod. Klarna kommer att använda uppgifterna för att kontrollera din kreditinformation för att kunna erbjuda möjligheten till batchbetalning. Vi förser Klarna med följande information: namn, adress, e-postadress, telefonnummer, tidigare betalningar och orderhistorik, inklusive betalnings- och leveransmetoder. Alla dina personuppgifter kommer att behandlas i enlighet med finsk lag och dataskyddsbestämmelser. Vänligen läsKlarnas integritetsmeddelande.

Vanliga frågor och svar

Klarnas kundtjänst har samlat de vanligaste frågorna på sin webbplats.

Om Klarna

Klarna är en av Europas största banker, känd för sina säkra och sömlösa betaltjänster och oslagbara kundupplevelse.

Företaget erbjuder direkt- och delbetalningstjänster och möjliggör betalning för produkter efter leverans - sömlöst med en betalningsupplevelse med ett klick. Klarna verkar internationellt i 17 länder och har mer än 2.500 anställda bakom sin framgång. Klarna tillhandahåller lösningar för mer än 85 miljoner konsumenter och 205.000 handlare. Kunderna kan välja att betala med kort, faktura eller delbetalning.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -


Stripe Som svensk kund hos Virtasalmi Cereal Products kan du välja att betala med Stripe.

Stripe är en så kallad tredjeparts betalningslösning. Det innebär att Stripe tillhandahåller tjänster för att göra betalningar och överföra pengar. Stripes tjänst är webbaserad, vilket innebär att den hanterar betal- och kreditkortsbetalningar över internet. Den är uppbyggd för att på ett säkert sätt överföra pengar från kundens konto eller betalkort till handlarens konto.

Stripe har gjort det enkelt att köpa utan att kräva att köparen öppnar ett konto eller gissar lösenord.

Det räcker med ett betal- eller kreditkort med Visa- eller Mastercard-logotyp för att handla på nätet. Stripesallmänna villkor för svenska konsumenter.

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

Rätt till återlämnande

Vid distansförsäljning har kunden 14 dagars ångerrätt enligt konsumentskyddslagen. Returrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackning. Eftersom detta är en livsmedelsprodukt kan vi inte ta emot öppnade förpackningar. Returtiden börjar löpa vid mottagandet av varan. Kunden ansvarar för returkostnaderna.

Kontakta oss via telefon eller e-post innan du returnerar ditt paket så att vi kan ordna hur vi ska skicka det till dig.




Vänligen bifoga följande information med din retur: - Ditt namn, adress, telefonnummer - En kopia av följesedeln/kvittot - Ett informellt meddelande om uppsägning av avtalet


Viljatuote

Returadress: Virtasalmi Oy Suholanrannantie 231, 77330 VIRTASALMI

Vi accepterar inte returer mer än 14 dagar efter mottagandet av varorna. När en retur har accepterats kommer pengarna att återbetalas till den betalningsmetod du använde efter att returen har mottagits och behandlats.

Annonsering


Försändelsen trasig Kontrollera försändelsen så snart du mottagit den.Postin Om du ser några yttre tecken på att försändelsen är trasig, meddela detta till kundtjänst på utlämningsstället (eller Postnords kontor/mottagningsställe) och till oss på tel. 0208 348 000 eller info@virtasalmenviljatuote.fi. Kundtjänstmedarbetaren kommer att anmäla skadan och paketet ska inte lösas ut. Om du ändå löser ut paketet ber vi dig att kontrollera produkternas skick igen när du öppnar paketet. Om det vid det här laget verkar som om produkterna har gått sönder under transporten, vänligen meddela oss. Vi skulle uppskatta ett foto med rapporten om du kan skicka ett.


Felaktig vara Om vi har levererat en felaktig eller bristfällig vara ska du genast anmäla detta till info@virtasalmenviljatuote.fi eller per telefon 0208 348 000 (vardagar 9-15). Du måste anmäla felaktig leverans eller bristfällig vara inom 14 dagar från det att du tog emot varan.

Kontakt

Viljatuote






Virtasalmi Oy Suholanrannantie 231 77330 Virtasalmi tel. +358 208 348000 e-mail: info@virtasalmenviljatuote.fi Business ID 2887618-6Vi har öppet vardagar kl. 9-15.



Att ringa vårt servicenummer (+358 208 348 000) kostar: Från fast telefoni 0,084 €/telefon + 0,069 €/min Från mobil 0,084 €/telefon + 0,167 €/min