Gluteeniton Tattariviikunapuuro

Tämä ihana herkku on vähäkalorinen ja terveellinen, mutta silti makea. Marjoja vaihdellen siihen saa vaihtelevaa raikkautta ja kirpeyttä.
Puuro sisältää paljon kuitua, magnesiumia, sinkkiä ja B1-vitamiinia. Viikunat ovat emäksisiä ja siten hyviä kehon PH-tasapainolle.

AINEKSET

2 dl yön yli liotettua Virtasalmen Viljatuotteen Gluteenittomia tattarisuurimoita
5 yön yli liotettua (luomu)viikunaa
0,5 tl ceylon kanelia
2 dl liotusvettä
(1 banaani)
ripaus suolaa

VALMISTUS

Liota tattari ja viikunat erikseen. Huuhtele aamulla tattari juoksevan veden alla. Liotettu tattari on melko limaista, mutta älä anna sen häiritä ;).
Kaada kaikki ainekset blenderiin ja aja sileäksi. Lisää vettä jos tarvitsee, mutta älä paljon, vain sen verran että blenderi pyörii.
Jos haluat siitä oikein makeaa, lisää banaani.
Laita kulhoon reilusti vadelmia ja tattari-viikunapuuroa. Voit myös koota ne kerroksittain ja saat ihanan jälkiruoan.
Todennäköisesti maistuu myös lapsille.

Reseptin luonut Sanna Hiltunen – Parantava ruoka

Tulosta

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *