LEVERANS- OCH BETALNINGSVILLKOR FÖR ONLINEBUTIKEN
Virtasalmen Viljatuote Oy FO-nummer 2887618-6
Giltigt från 5.10.2021.
På denna sida anges de villkor enligt vilka vi levererar glutenfria produkter till dig som finns i vår onlinebutik på https://www.virtasalmenviljatuote.fi.
Vi ber dig att läsa igenom dessa villkor noggrant varje gång innan du beställer produkter från vår butik.
Genom att beställa produkter godkänner du dessa villkor och förbinder dig att följa dem. Vi förbehåller oss rätten att ändra våra leveransvillkor.
1. Allmän information
Virtasalmen Viljatuote Oy tillverkar och säljer glutenfria kvarnprodukter.
Vi säljer våra produkter i butik, online, via återförsäljare och till företagskunder via direktleverans. Dessa leveransvillkor gäller endast beställningar som gjorts i nätbutiken. Virtasalmi Cereal Products onlinebutik finns på https://www.virtasalmenviljatuote.fi. Vi säljer våra produkter via webbutiken endast till myndiga privatpersoner och företag i Finland.
Vår onlinebutik ligger på en SSL-säkrad webbplats.
2. Priser och produkter
Priserna och leveranskostnaderna för produkterna anges exklusive moms. Moms debiteras enligt gällande skattesats (från 1.10.2017 är den aktuella momssatsen för livsmedelsprodukter 14%). Momsfördelningen för produkter och leveranskostnader visas i kundvagnen och orderbekräftelsen.
Priserna i onlinebutiken gäller tills vidare. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveranskostnader. Dessa leveransvillkor och priser gäller endast i Finland. Vi förbehåller oss rätten att annullera en beställning vid uppenbara prisfel (t.ex. pris 0,00€)
Virtasalmis spannmålsprodukter är glutenfria malda produkter. Vi tillverkar, förpackar eller säljer inte produkter som innehåller gluten. Alla våra råvaror är naturligt glutenfria, GMO-fria, konserveringsfria, tillsatsfria och vi använder inte vetestärkelse. Produkterna ska förvaras skyddat från ljus på en torr och sval plats.
3. Beställning
Produkterna och leveranssättet för Virtasalmi Cereal Products beställs från onlinebutiken via Internet.
Kunden behöver inte registrera sig i webbutiken för att beställa produkter. Genom att registrera dig kan du följa din beställningshistorik och lagra dina fakturerings- och leveransadresser i onlinebutiken.
Beställning från onlinebutiken:
1) Lägg till de produkter du vill ha i din varukorg genom att trycka på knappen "Lägg till i varukorgen" bredvid produkterna. I varukorgen kan du fortfarande ändra produkternas orderkvantiteter och ta bort produkter.
2) Välj den leveransmetod du vill använda. (För mer information om leveransmetoder, se "Leveransmetod")
3) När du har valt kundvagn och leveransmetod trycker du på knappen "Checkout".
4) Ange dina fakturerings- och leveransuppgifter (obligatorisk information är markerad med *). Om du är registrerad i vår onlinebutik kommer programmet automatiskt att tillhandahålla denna information.
5) Läs våra allmänna villkor senast nu och kryssa i rutan "Jag har läst och accepterar våra allmänna villkor"
6) Klicka på "Fortsätt till betalning" och du kommer att kunna välja den betalningsmetod du vill använda (Läs mer om betalningsmetoder under "Betalningsmetod")
7) När du har betalat för din beställning kommer du att få en orderbekräftelse via e-post.
4. Bekräftelse av beställning
När du har betalat för din beställning kommer du att få en orderbekräftelse via e-post som innehåller
- De beställda produkterna och deras skattepliktiga priser
- Den valda leveransmetoden och tillhörande leveransavgifter
- Det totala priset för beställningen, exklusive skatt och skatt
- Dina kontaktuppgifter
- Kontaktuppgifter för Virtasalmen Viljatuotte
Du kan skriva ut orderbekräftelsen på papper eller arkivera den elektroniskt. Du får också ett kvitto på ditt köp.
En godkänd order kommer att meddelas till onlinebutikens administratör och ordern kommer att behandlas samtidigt.
Vi strävar efter att behandla beställningar inom 1-3 arbetsdagar efter mottagandet, men vi förbehåller oss rätten att göra undantag.
OBS! Om du vill avbryta en beställning, vänligen meddela oss omedelbart efter beställningen genom att skicka ett e-postmeddelande till info@virtasalmenviljatuote.fi. Vi behandlar vanligtvis beställningar mycket snabbt, så att vi undviker onödiga frakt- och hanteringskostnader.
5. Upphävande av teckning
Du kan avbryta prenumerationen innan betalningen är slutförd. I onlinebutiken kan du gå tillbaka genom att klicka på knappen "Gå tillbaka" i din webbläsare. I betalningsskedet kan du avbryta beställningen genom att trycka på knappen "Avbryt" eller genom att gå tillbaka. Vår onlinebutik erbjuder möjligheten att betala det avbrutna köpet även efter detta och administratören kommer att informeras om det avbrutna köpet. Kom ihåg att rensa webbläsarens historik när du använder en offentlig dator.
Vid problem, vänligen kontakta vår kundservice på info@virtasalmenviljatuote.fi eller tel. 0208 348 000 (vardagar 9-15).
6. Tid för behandling av ordern
Vi strävar alltid efter att leverera så snabbt som möjligt.
Vi behandlar och skickar din beställning inom 1-3 arbetsdagar, förutsatt att alla produkter i din beställning finns i lager. Vi kontaktar kunden så snart som möjligt via e-post eller telefon om vi upptäcker att leveranstiden tar längre tid än normalt eller om produkten undantagsvis inte finns tillgänglig. Vi förbehåller oss rätten att inte acceptera en beställning.
Vi ansvarar inte för förseningar som orsakas av omständigheter utanför vår kontroll eller påverkan eller som annars allmänt anses vara force majeure.
7. Leveransmetod
Det totala beloppet för produkterna och det valda leveranssättet påverkar beställningens leveranskostnader. E-handelns kundvagn uppdaterar automatiskt fraktkostnadsbeloppet om fraktmetoden ändras eller produkter tas bort/läggs till i beställningen. I leveranskostnaderna ingår förpackningsmaterial och hantering av försändelsen. Vi skickar endast till Finland via vår finskspråkiga webbutik. När paketet har levererats till Posten eller Postnord ansvarar vi inte för eventuella störningar eller förseningar i leveransen.
Observera! I onlinebutiken väljs den exakta leveransplatsen först efter knappen "Checkout". Du kan fortfarande ändra leveransmetod vid denna tidpunkt.
Försändelserna packas i lådor som innehåller produkterna, skyddspapper och en fraktsedel/kvitto. Kartongen tejpas med en tejpbit med spannmålsproduktens logotyp. Lådan förses med en paketetikett.
Lådorna finns i fyra olika storlekar. Vi packar beställningen i en låda enligt produkterna.
1) 580 x 340 x 360 mm
2) 390 x 275 x 335 mm
3) 370 x 280 x 190 mm
4) 270 x 170 x 100 mm
- POSTNORD
Postnord behålla dina försändelser i 7 dagar. Efter denna period kommer outhämtade paket att returneras till Virtasalmi Cereal Products på avsändarens bekostnad. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden för fraktkostnaderna för det outhämtade paketet.
Den maximala vikten för ett enskilt Collect-paket är 30 kg. Den totala vikten för produkterna kan vara upp till 28 kg i ett paket, eftersom förpackningsmaterial måste tas med i beräkningen. Beställningar över 30 kg skickas packade i flera lådor. Maxvikten för ett enskilt Home-paket är 35 kg.
MyPack Collect - Hämta på närmaste Postnord-ombud eller i närmaste paketautomat.
Postnord har ett omfattande nätverk av serviceställen (mer än 1600) som täcker hela Finland. Servicepunkter och paketautomater finns i butiker, R-kiosker, Tokmanne och Matkahuolto. Genom att ange dina leveransadressuppgifter erbjuder vår onlinebutik dig ett urval av de 5 närmaste försäljningsställena, från vilka du kan välja önskat upphämtningsställe.
MyPack Collect - ditt paket levereras till det valda utlämningsstället inom 2-6 arbetsdagar efter avsändandet. Paketet skickas från Virtasalmi Cereal Products samma dag eller senast inom 2 arbetsdagar.
Du får ett meddelande om att paketet har anlänt via sms eller e-post, varefter paketet kan hämtas på den plats som anges i ankomstmeddelandet. Om paketet ska hämtas i en paketautomat får du en PIN-kod till skåpet tillsammans med ankomstavin. Du kan följa paketets väg med hjälp av leveranskoden Postnord på webbplatsen https://www.postnord.fi/customer-service/customer-assistance/shipping-tracking. Du får avsändningskoden per e-post när beställningen har kvitterats och skickats.
Du kan hämta försändelsen mot uppvisande av identitetsbevis eller ge en annan person fullmakt att hämta försändelsen. I så fall ber vi dig fylla i fullmaktsformuläret.
MyPack Home - Postnord hemleverans.
Postnord Hemleveransservice för att leverera ditt paket till din önskade leveransadress. Före leverans kommer Postnord att skicka en föranmälan för att komma överens om leveransdatum och tidsfönster. Förhandsmeddelandet skickas via SMS eller e-post. Paketet kommer att levereras mot kvitto. Om paketet ska lämnas ut till någon annan måste det finnas en fullmakt. Om paketet inte kan levereras till kunden returneras det till avsändaren efter 14 dagar.
- POSTKONTOR
Postkontoret behåller endast dina försändelser i 7 dagar. Efter denna period kommer outhämtade paket att returneras till Virtasalmi Cereal Products på avsändarens bekostnad. Vi förbehåller oss rätten att debitera kunden för fraktkostnaderna för det outhämtade paketet.
Den maximala vikten för ett enskilt paket är 35 kg. Den totala vikten för produkterna kan vara upp till 33 kg i ett paket, eftersom förpackningsmaterial måste tas med i beräkningen. Beställningar över 35 kg skickas packade i flera lådor.
Avhämtning från närmaste postkontor.
Nätverket av postkontor är det mest omfattande paketservicenätverket i Finland. Postens serviceställen finns i flera butiker och i deras egna filialer. Genom att ange dina leveransadressuppgifter erbjuder vår onlinebutik dig ett urval av de 5 närmaste leveransställena, från vilka du kan välja ditt önskade upphämtningsställe.
Ditt paket kommer att levereras till det valda utlämningsstället inom 1-3 arbetsdagar efter avsändandet. Paket skickas från Virtasalmi Cereal Products samma dag eller senast inom 2 arbetsdagar.
Du får ett meddelande om paketets ankomst per sms eller brev, varefter paketet kan hämtas på den plats som anges i ankomstmeddelandet. Du kan följa ditt paket med hjälp av leveranskoden på Postens webbplats www.posti.fi. Du får leveranskoden via e-post när beställningen har mottagits och skickats.
Du kan hämta ut paketet mot uppvisande av legitimation eller ge en annan person tillstånd att hämta ut paketet. Fyll i så fall i fullmaktsformuläret.
Hämta från en av Postens paketautomater.
Postens paketterminaler är självbetjäningsställen där paketet hämtas mot en leveranskod. Paketautomater finns vanligtvis i köpcentrum och stora butiker. Genom att ange din leveransadress kommer vår onlinebutik att ge dig information om de närmaste 5 paketterminalerna, från vilka du kan välja den du vill ha.
Ditt paket kommer att levereras till den valda automaten inom 1-3 arbetsdagar efter avsändandet. Paket från Virtasalmi Cereal Products skickas samma dag eller senast inom 2 arbetsdagar.
OBS! Du får ett SMS om paketet som ska avhämtas, inklusive skåpkoden. Skåpkoden skickas inte per e-post, så ett telefonnummer är obligatorisk information i beställningsskedet. Du kan följa ditt paket med spårningskoden på Postens webbplats www.posti.fi. Du kommer att få leveranskoden via e-post när beställningen har mottagits och skickats.
Postens hemleverans.
Postens hemleveranstjänst levererar ditt paket till den leveransadress som du har valt. Före leveransen kontaktar Posti dig för att komma överens om en leveranstid. Om paketet inte kan levereras till sin destination, transporteras det till närmaste Posti-kontor och kunden får ett ankomstmeddelande i brevlådan. Paketet kan hämtas, tillsammans med identitetsbevis, från det postkontor som anges på ankomstmeddelandet. Beställningar över 33 kg levereras förpackade i flera lådor.
8. Betalningsmetod
Produkter och deras leveranskostnader inklusive skatt betalas vid beställningstillfället.
Betalningstjänsten tillhandahålls av Paytrail Oyj (2122839-7) i samarbete med finländska banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj syns som betalningsmottagare på kontoutdraget eller kortfakturan och förmedlar betalningen till försäljaren. Paytrail Oyj är ett licensierat betalningsinstitut. Vid reklamationer, vänligen kontakta i första hand leverantören av produkten.
Paytrail Oyj, företagskod: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com
Betalning med bankknappar
Betalningstjänsten Paytrail förmedlar din betalning till Virtasalmi Spannmålsprodukter. Du kan använda alla finländska bankers betalknappar, dvs. du kan betala med betalknapparna i Nordea, Osuusbanken, Säästöpankki, POP-pankki, Danske Bank, Handelsbanken, S-banken, Ålandsbanken och LähiTapiola Bank. Paytrail Oyj anges som betalningsmottagare på kontoutdraget.
Betalning med kreditkort
Du kan betala online med Visa, Visa Debit, Visa Electron, MasterCard och Debit MasterCard. Kortbetalningar sker säkert via Nets SSL-säkrade betalningsformulär. Varken webbutiken eller Paytra har tillgång till kortuppgifterna och inga betalkortsuppgifter lagras i våra system. Nätbutiken använder de internationella autentiseringstjänsterna Verified by Visa och MasterCard SecureCode.
Virtasalmen Viljatuottes onlinebutik använder Paytrail betaltjänst för kortbetalningar. Nätbutiken fungerar som marknadsförare av produkter och tjänster och som leverantör av produkter till kunden. Nätbutiken sköter de juridiska skyldigheter som hänför sig till handeln och andra skyldigheter som den själv fastställer. Paytrail visas som mottagare av betalningen på kortfakturan och vidarebefordrar den kortbetalning som kunden gjort direkt till Virtasalmen Viljatprodukt.
Betalning med mobila betalningsmetoder
Mobila betalningsmetoder Pivo, MobilePay och Masterpass är in-app-tjänster som gör att du kan betala för onlineköp genom kreditöverföring från ditt konto eller genom kortbetalning från ditt kort genom att acceptera en betalning i den appen. Pivo stöder också Transfer-betalningar, så att du kan ta emot en betalning i någon av de applikationer som stöder Transfer.
Pivo
Villkoren finns på Pivos webbplats: pivo.fi/villkor/pivon-villkor
MobilePay
Villkoren finns på MobilePays webbplats: mobilepay.fi/fi-fi/Pages/faq.aspx
Masterpass
Betalningsvillkoren finns på Masterpass webbplats: masterpass .com/assets/pdf/masterpassoperatingrules.pdf
Betalning med faktura
Du kan betala inköp på över 50 euro med en OP-faktura. Du har 30 dagar på dig att betala din räkning och du kan välja om du vill betala den i sin helhet eller dela upp den. Du kan välja OP-faktura om du är över 20 år. I kassan kommer du till OP-tjänsten och sedan kommer systemet att dirigera dig vidare. Tjänsten tillhandahålls av OP Företagsbanken Abp och du kan läsa villkoren här: Villkor för OP-faktura
9. Rätt till återgång
Kunden har 14 dagars returrätt vid distansförsäljning enligt den finska konsumentskyddslagen. Returrätten gäller endast oanvända och säljbara produkter i originalförpackning. Eftersom detta är en livsmedelsprodukt kan vi inte ta emot öppnade förpackningar. Returperioden börjar vid mottagandet av varorna. Kunden ansvarar för returkostnaderna.
Kontakta oss via telefon eller e-post innan du returnerar ditt paket så att vi kan komma överens om hur vi ska skicka det till dig.
Vänligen inkludera följande information i din retur:
- Ditt namn, adress, telefonnummer
- Ditt namn, adress, telefonnummer, namn och adress
- Ett fritt formulerat meddelande om uppsägning av avtalet
Returadress:
Virtasalmen Viljatuote Oy
Suholanrannantie 231,
77330 VIRTASALMI
Vi accepterar inte returer mer än 14 dagar efter mottagandet av varorna. När en retur har accepterats kommer pengarna att återbetalas till den betalningsmetod du använde efter att returen har mottagits och behandlats.
10. Reklam
Försändelsen bruten
Kontrollera försändelsen så snart du mottagit den. Om du upptäcker yttre tecken på att försändelsen är trasig, meddela kundtjänst på utlämningsstället (Postis eller Postnords filial/mottagningsställe) och oss på tfn. 0208 348 000 eller info@virtasalmenviljatuote.fi. Kundtjänstmedarbetaren kommer att anmäla skadan och paketet ska inte lösas ut. Om du ändå löser in paketet, kontrollera produkternas skick igen när du öppnar paketet. Om det vid denna tidpunkt verkar som om produkterna har gått sönder under transporten, vänligen meddela oss. Vi skulle uppskatta en bild med rapporten om du kan skicka en.
Felaktig produkt
Om vi har levererat en felaktig eller bristfällig produkt ska du omgående anmäla detta till info@virtasalmenviljatuote.fi. eller via telefon 0208 348 000 (vardagar 9-15). Du måste anmäla en felleverans eller bristfällig produkt inom 14 dagar från det att du tog emot produkten.
11. Kontaktinformation
Virtasalmen Viljatuote Oy
Suholanrannantie 231
77330 Virtasalmi
tel. +358 208 348000
e-post: info@virtasalmenviljatuote.fi
FO-nummer 2887618-6
Vi har öppet vardagar 9-15.